Dla zainteresowanych oprowadzaniem.

Osoby zainteresowane zwiedzaniem Pogórzy (i nie tylko) serdecznie zachęcam do kontaktu ze mną.
Nr. tel.: 512485435
E-mail: jakub.marek.nowak10@gmail.com

piątek, 30 września 2016

Jesień się zaczyna, sezon na obserwacje też! Pstrykamy...

Notuję bardzo fajny początek jesieni. Już pierwszy jej tydzień przyniósł piękne widoki. Wczoraj wieczorem postanowiłem uwiecznić kilka ciekawych kadrów. Wybrałem się tym razem na odkrywanie Pogórza Rożnowskiego. Kierunek - Gromnik, Bruśnik i Bukowiec.

Zanim wyjechałem, podczas powrotu z pracy szybciutko wysiadłem z auta i uwieczniłem pierwsze oznaki jesieni w Paśmie Brzanki. Drzewa powoli tracą zieleń.


Pierwszym z punktów był Gromnik, w który nie dawno zauważyłem ciekawy kadr. Czekałem tylko na odpowiednie światło. W Miejscu tym rzeka Biała pięknie wije się w dolinie, rozdzielając Pogórze Rożnowskie od Ciężkowickiego. Po drugiej stronie - ostatnie wzniesienia Pasma Brzanki w Golance i Lubaszowej.

Następnie pojechałem w stronę wieży w Bruśniku i uchwyciłem nasz piękny krajobraz kulturowy Galicji Zachodniej z charakterystyczną szachownicą pól.


Na wieży w Bruśniku byłem tylko chwilkę, ponieważ zauważyłem, iż na horyzoncie nieśmiało wyglądają szczyty Tatr. Zdążyłem sfotografować jeszcze ciekawy kadr z krzyżem, mapa w dłoń, sprawdziłem najwyższe okoliczne wzniesienia i jazda!

Za najlepszy widokowo punkt wybrałem wielki, ponad 500-metrowej wysokości masyw w przysiółku Żebraczka w Bukowcu. Już jadąc niemalże oniemiałem. Tatry, Beskidy i Gorce jak na dłoni. Coś pięknego!

Z biegiem czasu horyzont zmienił barwę, zrobił się ponury i purpurowy.

Zacne rozpoczęcie sezonu obserwacyjnego, a to dopiero początek!

1 komentarz:

  1. Jesień razem z latem to moje ulubione pory roku pod warunkiem, że są ciepłe i słoneczne. A góry właśnie jesienią są najpiękniejsze :)

    OdpowiedzUsuń