Dla zainteresowanych oprowadzaniem.

Osoby zainteresowane zwiedzaniem Pogórzy (i nie tylko) serdecznie zachęcam do kontaktu ze mną.
Nr. tel.: 512485435
E-mail: jakub.marek.nowak10@gmail.com

sobota, 28 listopada 2015

Moja jesień 2015 część VI. Dziś moje ulubione - nocne zdjęcia w Krakowie i Tarnowie.

Jesień 2015 była piękna. Równie ładnie prezentowały się też miasta w nocnej odsłonie. Dziś zdjęcia z dwóch małopolskich miejscowości - Krakowa i Tarnowa.

Na początek mural na Wielkich Schodach i renesansowy ratusz na rynku w Tarnowie w tle.

Jedna z moich ulubionych miejscówek na rynku. Wieża ratusza wśród drzew.

Niektóre kamienice na rynku są bardzo urokliwe.

Następnie przespacerowałem się przed Tarnowską bimę i mury po dawnej synagodze.


W pobliżu znajduje się pomnik Generała Bema. Bohatera dwóch narodów - Polski i Węgier.

Następnie postanowiłem uwiecznić mural na Basztowej w czarno-białych barwach.


Kolejno idąc Wałową warto uwiecznić budynek Sali Lustrzanej.

No i w tle za nią gotycką katedrę.

Wchodząc na Krakowską podziwiać można oczywiście rekonstrukcję tramwaju na wzór tych, które kiedyś śmigały po Tarnowie.

Egipt przyjechał do Małopolski! Wystawa w Muzeum Etnograficznym.

No i na koniec mojego spaceru po Tarnowie nasze symbole przyjaźni z Węgrami. Brama Seklerska i pomnik Sandora Petofiego.



Kolejna porcja zdjęć pochodzi z wyjazdu do Krakowa. Oj zimno było ale za to uroczo (jak to z resztą zawsze w tym mieście). Starałem się robić zdjęcia inaczej lub w innych miejscach niż najczęściej widujemy w sieci. W końcu ileż można oglądać te same widoki na Wawel, sukiennice, Kościół Mariacki.

Na początek wieża ratusza na rynku.

Następnie chyba najbardziej udane fotki całego spacerku. Instytut Historii UJ.



Kolejno przespacerowałem się na Plac Szczepański.

Zrobiłem też tam fotkę Pałacowi Sztuki.

Później spacer na rynek i fotografia w stronę Grodzkiej.

Po wykonaniu fotografii na rynku wybrałem się pod kościół pw. św. Bernardyna.

No i oczywiście  na koniec nie przeoczyłem najukochańszego Wawelu. Jednakże jak wspomniałem wcześniej nie fotografowałem go z miejsc, z których tak często go widujemy (czyli od strony Wisły).


Polecam każdemu odwiedzić zarówno Kraków jak i mniejszy Tarnów. Oba miasta są piękne w noc oraz dzień. Myślę, że każdy z nas znalazłby w nich dla siebie coś ciekawego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz