Dla zainteresowanych oprowadzaniem.

Osoby zainteresowane zwiedzaniem Pogórzy (i nie tylko) serdecznie zachęcam do kontaktu ze mną.
Nr. tel.: 512485435
E-mail: jakub.marek.nowak10@gmail.com

niedziela, 27 października 2019

Płyta pamiątkowa/nagrobna-zagadka z Jastrzębi. Projekt "365 nocy".

Nr 300

300 i? No i lipa! Nie znam dokładnej historii fotografowanego miejsca. Pewnego wieczoru, wracając po imprezie ku czci partyzantów Batalionu "Barbara" wstąpiliśmy z Mateuszem Łątką do Jastrzębi. W sumie interesował mnie w miejscowości całkiem inny punkt. Mianowicie pozostałości stawisk po byłym dworze. Zauważyłem jednakże coś ciekawego pod zabytkowym, drewnianym kościołem. Pomnik w stylu nagrobka z umieszczoną na nim płytą. Nie za wiele mi to powiedziało i nie mówi mi do dziś! Z informacji jakie udało mi się do tej pory pozyskać, to wiadomość o tym, że jest to płyta nagrobna prawdopodobnie jednych z kolatorów świątyni, która została przeniesiona przez ks. Proboszcza. Hmmm ktoś coś? Chętnie dowiem się informacji na ten temat. Tymczasem dodaję zdjęcie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz